sestdiena, 2013. gada 31. augusts

Ludum Dare - Jāņa Bicīši

Ludum Dare ir kaut kas supervienkāršs, bet manuprāt nenormāli kruts.
Tās ir sacensības ik pēc ~3 mēnešiem, kurās tev ir 48h laikā jāizveido spēle, pie dotās tēmas. Ar jāizveido domāts viss - gan kods, gan zīmēšana, skaņa u.t.t. u.t.j.p. Vienmēr uz šo esmu skatījies ar lielu interesi, un nelielu cerību, ka kaut kad arī es būšu spējīgs iekļauties tik mazā laika logā un izveidot kaut ko, ko pašam būtu interese iesniegt.
Šomēnes kā nu gadījies kā ne, izrādījās, ka es brīvdienās nekur nebraucu dzert un aptuveni 10h pirms deadline izlēmu, ka es gribu un es VARU paspēt uztaisīt kaut ko nelielu un ķēros pie lietas.
Tā rezultātā man ir dzimusi 10sekunžu treniņa simulācija kopā ar Jāni Bičkovski un viņa neizmērojami lielajiem bicīšiem.
Apskatīt vari ŠEIT, iesako ņemt Web versiju.
Galvenās atziņas ir tādas, ka es neesmu pilnīgs idiots, un, ja nepieciešams, kaut ko normālu varu salitk kopā arī tik īsā laika posmā. Uz nākamo reizi domājams es varētu laicīgi sapirkties alu, čipšus un enerģijas dzērienus un mēģināt pieķerties kaut kam lielākam visā 48h periodā.
Šis, lai arī kaut kas supervienkāršs, man tomēr ir pārsteigums arī pašam, jo 10h nav obligāti daudz, ņemot vērā, ka otrajās 5h mēs ar Laimu jau bijām atvēruši balzāma un Mokas pudeli, un nodarbojāmies ar dzejošanu - zīmēšanu.
Kopumā lielākais laika patēriņš man vēl joprojām iziet uz mākslu - kodēšana konkrēti šim paņēma max3h, un pārējais laiks pikselējot, eksportējot u.t.t.
2 jauni atklājumi - Unity ļauj lietot .psd failus. Kāpēc tas ir kruti? Es, ja gribu kaut ko mainīt, varu to vēljoprojām mierīgi darīt ar PhotoShop un nepazaudēju layerus u.t.t., kas ja godīgi, ir galīgi galīgi kruti. Atklājums numur 2 ir .png failu darbība. Es vienmēr domāju, ka man vienkārši ir zīmējums un aizmugure ir caurspīdīga un tas arī viss. Izrādās tā nav, apakšā ir alpha kanāls, kas norāda, kuras vietas ir caurspīdīgas, un reāli varam izdarīt arī tā, ka man ir bilde ar rudzu lauku, bet alpha kanālā iezīmēju krānu, kuru tad redzēsim arī gala .png. Šo man nācās saprast, jo sākumā visiem zīmējumiem rādījās kautkādas debīlas gaišākas maliņas, kuru izcelsme man nebija saprotama. Izrādās-  ja es uzzīmēju, piemēram, kāmi, viņš automātiski pieņem, ka viss ap kāmi ir nevis caurspīdīgs, bet gan balts, un pēctam eksportējot bildi normalizē malējos pikseļus kaut kur pa vidu starp kāmja krāsu un balto krāsu, kas, manuprāt, ir pilnīgi debīli, bet nu varbūt tam ir iemesls. Šo labot var vienkārši nedaudz "zīmējot pāri malām" vai vēl vieglāk - izmantojot PS scriptus, kas to no gatavas bildes izdara tavā vietā. Kaut kā tā.
Šī ir 2. mana pilnībā pabeigtā DONE AND DONE spēle manā mūžā, par kuru man nav kauns, un es par to jūtos ļoti labi.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru