svētdiena, 2013. gada 14. jūlijs

Mana mazā civilizācija

Conway's Game of Life es uzprogrammēju salīdzinoši nesen, bet es uzskatu, ka tā ir otrā lieta, ko man vispār jebkad vajadzēja taisīt. Kāpēc? Tas ir kaut kas salīdzinoši vienkāršs, kas tajā pat laikā galā ir kaut kas interesants un papildus tam ļoti labi iemāca saprast kāpēc un kā darboties ar arrayiem, kas man ilgu laiku bija mistērija.
Šī skaitās "zero player game" un ideja ir šāda - tu iesāc atzīmējot baltajā laukumā pāris dzīvas šūnas. Tās ir tādas normālas šūnas, kas dzīvo, vemj citoplazmu un iet tusēt uz "membrānas only" klubu. Tālāk ar taustiņu "Space" tu vari skatīties, kā tava mazā šūnu civilizācija attīstās vai vienkārši nomirst.
Likumi šai dzīvei ir ļoti vienkārši:


  1. Katra šūna, kurai ir mazāk, kā 2 kaimiņi mirst, jo ir reāli garlaicīgi.
  2. Katra šūna ar 2 vai 3 kaimiņiem dzīvo tālāk, jo nu, palielam viss ir normāli.
  3. Katra šūna ar vairāk kā 3 kaimiņiem mirst, jo ir besīgi dzīvot kopā ar tik daudz kaimiņiem.
  4. Katrā tukšajā vietā ar tieši 3 kaimiņiem rodas jauna šūna, jo notiek reprodukcija. Es personīgi nezinu kāpēc viņas vairojas tikai trijatā, bet man pret to īpašu iebildumu nav.

Šis neprasīja daudz laiku, un pabeidzot es biju diezgan lielā sajūsmā sēžot un meklējot variantus, kas pēc tam izvēršas par civilizācijām, kas virzās uz āru konkrētās sistēmās.
Vēl viena lieta, ko esmu sapratis, kas man ir nepieciešama - ir debīli, ja viss izskatās pēc sūda. Kaut kā baigi grauj motivāciju strādāt tālāk. Tad nu šeit es nedaudz pierakstīju klāt random krāsu piešķiršanu zem zaļajiem toņiem. Rezultātā izskatās daudz smukāk un man ir smaidīgāka dzīve. Šo centīšos darīt turpmāk visam, ko taisu, jo vairākus mini-projektiņus esmu pametis pusratā tiaki tāpēc, ka man piegriezās uz viņiem skatīties.

Tad nu lūk:
Instrukcijas - ar peli izvēlies sākuma šūnas baltajā klucī zemāk, ar "Space" turpini nākamās paaudzes un ar "Esc" dabū tīru laukumu, uz kura sākt no jauna.

Skati ŠEIT


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru